الجمعة، 20 نوفمبر، 2009

بحبك يا مصر


اعتذار لكل جزائرى وجزائريه منى انا



اسف ليكم ان حاولت في بعض الأوقات التهدئة


اسف ليكم ان قلت العروبة والاخوة وهذه الشعارات


يبدوا انكم لا تسطيعوا ان تفهموا


لقد كنتم ومازلتم همج


فعلا انتم مش قلة


اعتقد ان القلة هيا اللي كويسة


ويارب من كل قلبي


يصدر قرار من الفيفا بعقوبتكم


ويارب من كل قلبي


تخرجوا من كاس العالم الي كنتم ميتين عليه بفضيحة


مش علشان الفوز بتاع امبارح والله


بس علشان قلة الادب اللي بتعملوها ابد الدهر


وان شاء الله


حشجع اي فرقة حتلعب قدامكم في كاس العالم


وحدعيهلها مش بس تكسبكم


لا تفضحكم


علشان انتم بجد شعب مايعرفش يعني ايه مبادئ



................................................

ارفعو رؤوسكم فانتم ابطال



ارفع راسك يا حضري


لن نطالبكم بأكثر مما فعلتم


لقد رفعتم رؤسنا جميعا


الصغير منكم والكبير


فليذهب كأس العالم الي الجحيم


وسيظل هذا الجيل بأسمائه الرنانة محفور في قلوبنا


وان خسرتم التأهل لكأس العالم احب أن انوه لكم لقد كسبتم ماهو

أغلى


لقد كسبتم حب واحترام 80 مليون مصري



شكراً ليك يا حضري


شكرا يا وائل وياهاني ويا سقا وفتحي ويازيدان ويا متعب ويا

ابوتريكة


شكرا للكل


وشكرا للمعلم


الذي كان وسيظل معلم


شكرا لكل من ساهم ولو بمباراه مع هذا الجيل


شكرا لكل الجهاز الفني


فقط استثني من الشكر القائمين على جهاز الرياضة


لأنه بسببكم ضاع منا حلم التأهل


سواء اعلاميين او اتحاد كرة أو أو أو


اتحاد كرة القدم المصري


الذي كان حلمه التأهل لكأس العالم لمحاولة الحصول على أموال

اكثر


ليس لإسعاد شعب بأكمله


ليس هدفه كهدف المعلم وفرقته


المعلم وفرقته كان كل همهم اسعادنا


ونحن نقولهم إننا سعدنا


وليست مباراه هى التي سوف تجعلنا ننسى انجازاتكم


ولن ننساها ابد الدهر


حتى لو خسرنا أو فزنا بكأس الأمم القادمة


هذا الجيل حفر بأحرف من ذهب اسمه كأفضل جيل انجبته الكره

المصرية


وسيظل افضل جيل


ارجوكم لا تبكوا يا ايها الأبطال


يكفينا فخراً ما وصلتم اليه بالجهد والعرق والتوفيق


وكما قلنا الحمد لله في المكسب


نقول الحمد لله الآن



moON

الجمعة، 13 نوفمبر، 2009

عمار يا مصر !


المتش الذى صدع الملاين

فى البداية السلام عليكم ورحمة الله.

انا عايز اتكلم بصراحة شديدة عن المتش المنتظر دة بين مصر &والجزائ ندخل فى

صلب الموضوع التافة سورى قصدى الى على الهامش
وعلى رأى المثل يا ابويا علمنى

المسؤلية قلو تيجى فى الهايفة وتتصدر !


يعنى الشعب المصرى كلو حل مشاكله خلاص والعيشة ارتاحت ومفيش
الا المشكلة دى

بتاعت المتش ال اية مجموعة شباب بيجمعو بعض على
الفيس بوك علشان يروحو تحت

الفندق الى فية المنتخب الجزائرى
ويعملو دوشة ويهيصو علشان ال اية ميعرفوش ينامو

شوفتو فقع المرارة
بيعلى الحرارة ! طيب ادينى عقلك الشباب دول مش وراهم مدارس او

كليات مثلأ او معندهمش شغل وصلت للدرجة دى (الفاضى يعمل اية )
يعنى خلاص حلينا

مشاكل العيشة الموصلات بسيطة والشوارع نظيفة
لو قلت تاكس تلاقى 50تاكس وقف

مرة وحدة والحاجة رخيصة
والخرجين اشتغلو ومفيش بطالة والحكومة كل يوم بتبنى مجمعات
سكنية للشباب الى هما احنا ولا انتا رأيك اية والدنيا مقلوبة على المتش اخى جاتهم نيلة

على النيلة الى هما فيها حد شاف كده قبل كده ........
على العموم انا مش هطول عليكم

علشان انا عارف انى الضغط والسكر
والواحد مش مستحمل من الكيماويات الى فى الاكل

ربنا يرحمنا
وفى الاخر احب اوضح حاجة يعنى انا مش مصر يعنى زيكم ويمكن اكون

احسن من مصريين كتير وبحب بلدى اوى بس دة يا جماعه ماتش
كورةةةةةةةةةةةةةةة

والله العظم ماتش كورة مش مصر واسرائل وحرب
والجزائرين ال اية كسرو الاتوبيس

الى وصلهم الفندق وقالو انى المصريين
هما الى كسرو الاتوبيس شوفتو حضارة وروح

رياضية اكثر من كده فين
واى لعبة فيها فايز ومغلوب الفايز بيفرح بالفوز والمغلوب

بيشوف اتغلب
لية علشان يصحح اخطائة للمرة الى جاية


ويارب ال........ تفهم

* وعمار يا مصر*


( moON )






الخميس، 12 نوفمبر، 2009

دعاء الهم والحزن


دعاء
اللهم انى اسألك فى صلاتى ودعائى بركة تطهر بها قلبى وتكشف بها كربى


وتغفر بها زنبى وتصلح بها أمرى وتغنى بها فقرى وتذهب بها شرى

وتكشف بها همى وغمى وتشفى بها سقمى وتقضى بها دينى

وتجلو بها حزنى وتجمع بها شملى وتبيض بها وجهى


(اللهم امين)